Familjecafé på Lilla prästgården, Ekenäsvägen 2-6 Karis. Vi samlas torsdagar kl. 9.30-11.30. Vi leker, umgås och delar vardagen med andra föräldrar och barn. Ett lite mellanmål serveras för 1€/familj. Vi avrundar stunden med en liten sångstund. Kom med ny som gammal. I nästa år träffas vi igen torsdagen den 11 januari 2024. Sedan är det paus under sportlovet d.v.s. 22 februari. Familjecaféets sista gång inomhus är 2 maj. Veckan därpå är det Kristihimmelsfärdsdag och då har vi paus. Sedan efter det träffas vi ute på gården16 och 23 maj. Allt väl till er!

Vi följer rådande restriktioner! Välkomna!

Tvåspråkigt familjecafé

Ett tvåspråkigt familjecafé hålls i Pojo församlingshem vid Orkdalsvägen 6, nedre våningen, tisdagar kl 9-12.

Cafeét fungerar som Drop-in, välkommen med! Här finns möjligheter för de yngre barnen att komma med en vuxen och träffa andra familjer. Bra utrymmen för barnen att leka i och pysselmöjligheter. Ett enkelt mellanmål serveras för en frivillig avgift. Vid församlingshemmet finns också en lekpark där man gärna får vistas i, både under familjecaféets tid och andra tider. Vi följer de rådande restriktioner.

Familjecaféet har nu inlett terminen och både nya och gamla besökare är välkomna!

Önskar ni prata med någon så hör gärna av er. Ni hittar också de övriga  församlingens anställda här på hemsidan under kontakter.

Väkommen du som varit här tidigare och du som är nyfiken på församlingens familjearbete.

Baby
Ett barn som klättrar i en klätterställning